یک بکگراند از خطوط موج دار استفاده شده در سایت گروه طراحی سایتجیان را نمایش می دهد.

چگونه یک برند قوی بسازیم؟

بسیاری از ما نگران تصویر عمومی خود هستیم، درست است؟ این خیلی مهم است که مردم ما را چگونه می بینند و در مورد ما فکر می کنند. همان احساسات را به جای یک شخص به یک برند صادر کنید. شهرت برند به این معناست!

بله، به همین سادگی است – درک عمومی از یک نام تجاری، شهرت آن برند را تشکیل می دهد. از آنجایی که امروزه اینترنت نقش مهمی در ادراک عمومی ایفا می کند، شهرت آنلاین یک نام تجاری اساساً باعث درک برند می شود.

اگر از زاویه کمی متفاوت به آن نگاه کنیم، مجموع همه ایده‌ها و احساساتی است که یک مشتری یا مشتری با یک نام تجاری مرتبط می‌کند، در حالی که در هر مرحله با آن تعامل دارد. این موضوع شامل همه چیز می شود، از نوع خدماتی که مشتری که هنگام خرید کالا یا خدمات دریافت می کنند تا خدمات پس از فروش که شرکت ارائه می دهد. مدیریت شهرت معمولا از طریق رسانه های اجتماعی، ایمیل ها و چت های آنلاین نیز انجام می شود.

(به یاد داشته باشید، شما نباید شهرت نام تجاری را فقط به مشتریان یا کاربران نهایی یک برند محدود کنید. این شامل نظرات همه سهامداران در مورد یک نام تجاری می شود. می تواند هرکسی از مشتریان گرفته تا خرده فروشان و ارسال کنندگان تا تولیدکنندگان باشد.)

به طور خلاصه، شهرت نام تجاری حیاتی ترین دارایی نامشهود برای هر سازمانی است که تلاش می کند آن را در بازار امروزی بزرگ کند.

اهمیت یک شهرت برند قوی برای کسب و کارهای امروزی چیست؟

اشتباه نیست اگر بگوییم هیچ چیز بر هر مرحله از قیف بازاریابی و فروش تأثیر نمی گذارد، مانند شهرت یک برند. خواه آگاهی، علاقه، ارزیابی، تعهد، فروش یا شهرت باشد، شهرت برند قوی تنها مکمل آن خواهد بود.

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که حدود 94 درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند که در صورت داشتن نظرات مثبت، احتمال مراجعه مکرر به یک کسب‌وکار افزایش می‌یابد. برعکس، 92 درصد می گویند که اگر یک کسب و کار نقدهای منفی داشته باشد، شانس حمایت از آن ها کاهش می یابد.

اکنون، بیایید به عوامل مختلفی که کار بر روی شهرت برند شما را مهم می‌کنند نگاه کنیم.

اعتماد بازار

تقویت شهرت برند، عامل اعتماد را به کسب و کار شما می بخشد و برند شما را به انتخابی مناسب تر برای مشتریان فعلی و بالقوه تبدیل می کند. این به آن‌ها کمک می‌کند تا به شما ایمان داشته باشند، و باور کنند که برند شما اینجاست تا پیشرفت کند و به هر وعده‌ای که می‌دهد عمل کند.

علاوه بر این، این یک واقعیت است که مردم ترجیح می دهند کالاها و خدمات را از برندی بخرند که از شهرت خوبی برخوردار است، به خصوص اگر افراد در حلقه اجتماعی آنها از محصولات آن استفاده کنند.

فروش بالاتر

اگر بر این باور باشید که شهرت نام تجاری تنها سودهای نامشهود تجاری را به همراه دارد، نمی توانید از واقعیت دور باشید. این به شما بهبودهای ملموس را نیز می دهد، مهمتر از همه، به شکل حجم فروش بالاتر، که به معنای سود بالاتر است.

همه اینها را نمی توان بدون فشار یک برند قوی به دست آورد، و به برند کمک می کند تا جایگاهی برای خود در میان رقابت های سخت ایجاد کند.

وفاداری مشتری

هنگامی که یک برند موفق به کسب سطح اعتماد بالاتر و شهرت مثبت می شود، مشتریان به احتمال زیاد وفادار می مانند و به خرید محصولات و خدمات از آن ادامه خواهد داد و مشوق های مختلف رقبا مانند بسته های تخفیف و قیمت پایین را رد می کنند.

وفاداری مشتری همچنین یک نام تجاری را به مزایای جانبی دیگری سوق می دهد، به عنوان مثال، پس از مدتی تقاضا برای خدمات ویژه با قیمت های بالاتر افزایش می یابد.

مزیت رقابتی

یک چیز مسلم است، سطح رقابت در بازار همیشه بالاتر و بالاتر می رود و تقریباً غیرممکن است که یک تجارت بدون مزیت رقابتی راه خود را از طریق آن طی کند. اینجاست که یک شهرت مثبت برند می تواند زندگی یک کسب و کار را آسان تر کند.

داشتن برتری نسبت به رقبا به این معنی است که پتانسیل شما برای جذب مشتریان جدید به طور تصاعدی افزایش می یابد و به برند شما کمک می کند سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهید.

شهرت دهان به دهان

مشتریان خوشحال یکی از مهم ترین دارایی های یک برند، به خصوص در این عصر دیجیتال هستند. آنها به عنوان سفیران برند عمل می کنند و اگر خوشحال و راضی باشند، به طور رایگان از برند حمایت می کنند.

این نه تنها منجر به افزایش آگاهی از برند در بازار می شود، بلکه راه را برای یک کسب و کار برای بهبود حاشیه فروش و سود در طول زمان هموار می کند.

بهترین استراتژی ها برای مدیریت شهرت آنلاین برند شما چیست؟

ما تمرکز خود را بر روی مواردی که ثابت شده موثرترین هستند، حفظ خواهیم کرد:

جلوتر از منحنی ماندن

فعال بودن یکی از الزامات اولیه برای مدیران برند امروزی است. آنها باید جلوتر از رقبای خود و مخاطبان هدف فکر کنند. در حالی که برندسازی آنلاین، حاشیه خطا نسبتاً کم است و هرگونه لغزش می‌تواند منجر به اثر موجی در از بین بردن تصویر مثبت برند شود.

بهترین راه برای کنار آمدن با چنین موقعیتی این است که به سرعت اشتباه را بپذیرید و به جای داشتن یک نگرش منتظر و منتظر بمانید و به اندازه کافی شاد باشید که مشکل را بلافاصله حل کنید.

در مورد محصولات تحویلی دقیق باشید

رسانه های اجتماعی نقش خارق العاده ای در آموزش مشتریان امروزی ایفا کرده اند و آنها را بسیار باهوش و در عین حال خواستار می کنند. رسانه‌ها و کانال‌های بی‌نهایتی را برای یافتن گزینه‌های جایگزین برای تقریباً همه چیز باز کرده است.

به همین دلیل است که برندها باید در زمان تحویل و خدمات پس از فروش بسیار خاص باشند تا از بدنامی خود در بازار جلوگیری کنند. اکثر کارشناسان برای جلوگیری از ناامید کردن مشتریان خود، رویکرد “سر قول و تحویل بیش از حد” را توصیه می کنند.

خود را به عنوان یک مرجع تثبیت کنید.

اگر به پیشنهادات خود به عنوان یک تجارت ایمان کامل دارید و می دانید که بهترین در بازار هستید، بهتر است در مورد آن با صدای بلند و واضح صحبت کنید. این به شما کمک می کند توجه فوری مخاطبان هدف خود را جلب کنید، آگاهی از برند و پتانسیل شما برای افزایش فروش و درآمد را افزایش می دهد.

بیایید به عنوان مثال در مورد کیفیت محصول صحبت کنیم. اگر معتقدید که کیفیت محصول شما در چشم انداز فروش منحصر به فرد است، باید به مردم اطلاع دهید. این عامل را با قدرت، رسا و با اقتدار کامل به رخ بکشید.

این به شما کمک می کند تا نام تجاری خود را در بازار به عنوان یک مرجع تثبیت کنید و بازار هدف شما شروع به جستجوی بهترین ها و جدیدترین ها در مورد آن می کند.

ثابت و قاطع باشید

به قول معروف، ثبات کلید است. اگر این کار را به درستی انجام دهید، شهرت برند شما فراتر از طول عمر برند شما خواهد بود. مردم حتی پس از تعطیلی کسب و کار شما با برند شما ارتباط مثبت برقرار می کنند.

با این حال، این مستلزم سطح بالاتری از ثبات در کسب و کار شما است. شما باید مطمئن شوید که بهترین عملکرد خود را در همه جنبه های برندسازی کسب و کارتان، از کیفیت محصولات و خدمات گرفته تا سطح خدماتی که به مشتریان ارائه می دهید، ارائه می کنید.

اگر برای جذب افرادی برای اولین بار از رقبای خود بهتر عمل کنید و سپس از ارائه آن استانداردهای خدماتی بالا عقب نشینی کنید، نتیجه خوبی نخواهد داشت. اگر فکر می کنید که به خوبی از رقبای خود پیشی می گیرید، آستین ها را بالا می زنید و خودتان به رقابت می پردازید.

به وعده های خود عمل کنید

اگر می‌خواهید از شهرت برند خود نهایت استفاده را ببرید، نمی‌توانید اهمیت عمل به وعده‌های خود را اغراق کنید. هیچ چیز بهتر از تعداد زیادی مشتری خوشحال و راضی به کسب و کار شما برند نمی دهد.

و اجرای مداوم وعده‌هایتان کمترین کاری است که باید انجام دهید تا مشتریان خود را به سطحی برسانید که به سفیران غیر رسمی برند شما تبدیل شوند.

ارزش بازخورد

بهترین کار این است که افکار خود را به این شکل تنظیم کنید.

محصولات/خدمات خود را برای چه کسانی تولید می کنید؟ مشتریان شما، البته!

اگر برای آنها خوب کار نکرد چه؟

محصول/خدمت خود را مطابق با نیازها و خواسته های مشتریان خود انجام دهید. در غیر این صورت، کسب و کار شما چیزی جز نامی بد در بازار برای شما نخواهد داشت.

شما باید اهمیت گوش دادن به مشتریان خود، جمع آوری نظرات مشتریان در مورد آنچه برای آنها مفید نیست و دوست دارند در چه زمینه هایی بهبود یابد را درک کنید.

بیاموزید که شکایات، تمجیدها، مسائل، نکات، یا هر بازخوردی که در مورد محصول یا خدمات شما به شما می دهند را بپذیرید و به آنها احترام بگذارید.

اگر این کار را شروع کنید، اعتبار برند خود را به میزان قابل توجهی افزایش خواهید داد.

چگونه اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند به شما در افزایش دسترسی برندتان کمک کند

اینفلوئنسر مارکتینگ مفهوم برندسازی کسب و کار شما از طریق افراد با نفوذ و رهبران نظر در صنعت به جای درگیر کردن مستقیم کسب و کار شما در انجام این کار است. آنها همچنین به طور غیرمستقیم نام تجاری خود را نشان می دهند و به جای اینکه به طور شفاهی از آن حمایت کنند، یک نمونه عملی قرار می دهند.

تحقیقات نشان می‌دهد که ۹۴ درصد از بازاریابان که از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می‌کنند، آن را بسیار مؤثر می‌دانند و به طور بالقوه ROI را ۱۱ درصد بیشتر از بازاریابی معمولی افزایش می‌دهند.

برندهایی که در بازاریابی اینفلوئنسر زیاده‌روی می‌کنند، خود را با شخصیت‌های تأثیرگذار همراه می‌کنند که با پیام‌شان طنین‌انداز می‌شوند و آن را در بازار هدف خود به‌گونه‌ای هدایت می‌کنند که تعداد زیادی از مردم به آن وابستگی پیدا می‌کنند.

کمپین‌های اینفلوئنسر به برندها کمک می‌کند تا به جامعه موجود متشکل از دنبال‌کنندگان اختصاصی اینفلوئنسرشان نفوذ کنند و آنها را وادار می‌کند به سمت برندی که استفاده می‌کنند متمایل شوند. بسیاری از ما مشاهده کرده‌ایم که چگونه یوتیوبرهای مشهور، تیک تاکر ها و وبلاگ‌نویس ها به طور فعالانه برندهای مختلف را برای فالوورهای خود تبلیغ می‌کنند.

افزایش نفوذ تعداد فزاینده‌ای از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی همچنین به اینفلوئنسرها کمک می‌کند تا فالوورهای قوی داشته باشند و تأثیر قابل‌توجهی بر جوامعی که آنها را دنبال می‌کنند، داشته باشند.

آنها برای پیروان خود مانند عضوی از خانواده هستند که برای عقاید آنها ارزش قائل هستند و سعی می کنند در کار و نحوه انجام آن از آنها تقلید کنند.

نتیجه گیری

با افزایش رقابت هر روز که می گذرد، کسب اعتماد و کسب و کار بازار هدف شما به یک کار چالش برانگیز برای اکثر شرکت ها تبدیل می شود که برندسازی را حتی ضروری تر می کند.

تجربه مشتری عالی را اولویت اصلی خود قرار دهید، همچنین بر حفظ مشتری و کارمند و بازخورد مشتری تمرکز کنید تا خود را به عنوان یک برند مشتری محور معرفی کنید.

اگرچه ممکن است مدتی طول بکشد، اما مطمئناً در دراز مدت به شما کمک خواهد کرد که توجه و احترام بازار هدف خود را جلب کنید. پس از رسیدن به آن، شاهد افزایش فروش و سود خواهید بود.

برای اطلاع از آخرین اخبار حوزه فناوری و برنامه نویسی گروه طراحی سایتچیان را در تلگرام‌، اینستاگرام‌، توئیتر‌، فیسبوک و لینکدین دنبال کنید.

به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *