یک بکگراند از خطوط موج دار استفاده شده در سایت گروه طراحی سایتجیان را نمایش می دهد.

وردپرس 6.0 منتشر شد

وردپرس 6.0 منتشر شده است و یکی دیگر از نوازندگان جاز ماه آینده از حق امتیاز اضافی Spotify برخوردار خواهد شد.

وردپرس 6.0 منتشر شده است و یکی دیگر از نوازندگان جاز ماه آینده از حق امتیاز اضافی Spotify برخوردار خواهد شد.

وردپرس 6 که به نام آرتورو اوفاریل، نوازنده جاز لاتین نامگذاری شده است، تحقق تغییر جهتی است که بنیاد وردپرس چندین سال پیش اتخاذ کرد.

همه نسخه های وردپرس اکنون حدود 42 درصد از وب را در اختیار دارند. این تقریباً 810,000,000 سایت است. اگر به هر سایتی برای یک ثانیه و بدون توقف چشمک زدن نگاه کنید، بیش از 25 سال طول می کشد تا صفحه اصلی هر یک را ببینید – البته، اگر زمان بارگذاری یک سایت معمولی وردپرس را در نظر بگیرید می تواند بیش از یک قرن طول بکشد.

برخی از افراد برای مدت طولانی افت وردپرس را پیش‌بینی می‌کردند که دیر یا زود، مطمئناً درست بود و علی رغم گستردگی شگفت‌انگیز آن، نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد اکنون ممکن است سهم بازار آن در حال کاهش باشد. حتی W3C آن را به نفع کرافت کنار گذاشت.

از 1,930,000,000 سایتی که در حال حاضر وب را تشکیل می دهند، فقط حدود 400,000,000 سایت فعال هستند. تسلط طولانی‌مدت وردپرس، همراه با کاهش سهم بازار، به این معنی است که تعداد نامتناسبی از سایت‌های متروکه وردپرس هستند. با توجه به اینکه سازندگان سایت مانند Wix، Squarespace و Shopify بخش‌های بزرگی از سهم وردپرس از سایت‌های جدید را به خود اختصاص داده‌اند، وردپرس با چیزی شبیه به یک پرتگاه مواجه است.

چیزی که مخالفان ناآگاه روی آن حساب نکرده بودند این بود که وردپرس قبلاً نوشته های روی دیوار را دیده بود و برنامه ای تنظیم کرده بود…

مشکل وردپرس همیشه کدهای قدیمی آن بوده است. حمایت از ایده‌های قدیمی و پایگاه کدهای اسپاگتی‌مانند به معنای کار بسیار زیادی برای انجام هر کاری جدید است. در نتیجه، در چند نسخه اخیر، ایده‌های عالی با اجرای سخت خفه شده‌اند. حتی وفادارترین کاربر وردپرس نیز باید اعتراف کند که گوتنبرگ، در حالی که سرشار از پتانسیل است، آنطور که باید کار نمی کند. با این حال، با وردپرس 6، همه کار ممکن است شروع به ثمربخشی کند.

با نسخه 6، ویرایشگر بلوک در وردپرس شروع به احساس یک ابزار طراحی کرده است که اگر کامل نباشد، حداقل قابل استفاده است. در ویرایش محتوا دیگر احساس نمی شود که در حال مبارزه با رابط کاربری هستید. مهمتر از همه، نوار ایجاد یک سایت بسیار پایین تر است. وردپرس 6 همچنین عملکرد و دسترسی بهتری را ارائه می دهد، هر دو زمینه ای که به طور سنتی فاقد آن بوده اند. امنیت هنوز چیزی شبیه به یک مسئله است، اما این عمدتا به دلیل بازگشت سرمایه برای هکرها است که سهم بازار گسترده ایجاد می کند.

به نظر می رسد وردپرس به دو نتیجه رسیده است: رقیب اصلی آن دیگر CMS نیست، بلکه سایر سازندگان سایت هستند. برای حفظ تسلط خود در بازار، باید نه به حرفه ای ها، بلکه به آماتورها توجه کند.

اشتباه نکنید؛ اکوسیستم وردپرس حداقل از نظر اعتبار از وردپرس 6 بهره خواهد برد. سایت‌های جدیدی که توسط آماتورها اداره می‌شوند، در نهایت به سایت‌هایی تبدیل می‌شوند که اگر نه افراد حرفه‌ای، حداقل توسط آماتورهای آگاه اداره می‌شوند.

خوب، بنابراین وردپرس احتمالاً انتخاب خوبی برای سایت های سازمانی نیست و مطمئناً گزینه های بهتری برای تجارت الکترونیک وجود دارد و در مورد SEO، خوب، احتمالاً بهتر است اشاره ای به آن نکنیم.

اما در وردپرس 6، ما یک سایت ساز رایگان و متن باز داریم که نوار ساخت یک سایت جدید را پایین می آورد. این یک اعتبار برای جامعه ای است که برای تولید آن پشتکار داشته است.

برای اطلاع از آخرین اخبار حوزه فناوری و برنامه نویسی گروه طراحی سایتچیان را در تلگرام‌، اینستاگرام‌، توئیتر‌، فیسبوک و لینکدین دنبال کنید.

به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *