یک بکگراند از خطوط موج دار استفاده شده در سایت گروه طراحی سایتجیان را نمایش می دهد.

جعبه ایمنی امنیت سایبری (Sandbox) چیست؟ معرفی Browserling

جعبه ایمنی امنیت سایبری (Sandbox) یک محیط آزمایش ایزوله است. شما می توانید از طریق Browserling به یک جعبه ایمنی امنیت سایبری (Sandbox) آنلاین متصل شوید.

جعبه ایمنی امنیت سایبری (Sandbox) یک محیط آزمایش ایزوله است. شما می توانید از طریق Browserling به یک جعبه ایمنی امنیت سایبری (Sandbox) آنلاین متصل شوید. می‌توانید برنامه‌های ناشناخته و نامعتبر را تجزیه و تحلیل و اجرا کنید، فایل‌های مشکوک را دانلود، ویرایش و مشاهده کنید، و پیوندهای ناشناخته را در یک محیط sandbox مشاهده کنید، بدون اینکه امنیت رایانه خود را به خطر بیندازید.

جعبه ایمنی امنیت سایبری (Sandbox) چیست؟

جعبه ایمنی امنیت سایبری (Sandbox) یک محیط آزمایش ایزوله است که به کاربران اجازه می‌دهد تا نرم‌افزار، پیوندها یا فایل‌های غیرقابل اعتماد را بدون آسیب رساندن به دستگاه یا شبکه میزبان اجرا و تجزیه و تحلیل کنند. معمولاً برای تقویت اقدامات امنیتی، امکان بررسی ایمن کدهای بالقوه مخرب، آزمایش دانلودهای مشکوک و ارزیابی رفتار برنامه های ناشناخته استفاده می شود. چنین Sandboxهای ابزاری حیاتی در استراتژی‌های دفاعی پیشگیرانه امنیت سایبری هستند. این جعبه های ایمنی به شناسایی تهدیدها و آسیب‌پذیری‌ها قبل از تأثیرگذاری بر سیستم‌های عملیاتی کمک می‌کنند.

جعبه ایمنی امنیت سایبری (Sandbox) چگونه کار می کند؟

یک سندباکس امنیت سایبری با ایجاد یک سرور اختصاصی و ایزوله ابری یا ماشین مجازی برای هر جلسه تجزیه و تحلیل عمل می کند. این روش تضمین می‌کند که سیستم اصلی و شبکه داخلی کاربر بدون اثرپذیری باقی می‌ماند، زیرا تمام عملیات‌های درون جعبه ایمنی امنیت سایبری از راه دور انجام می‌شوند.

این ایزوله سازی به شما امکان می دهد تا فایل ها و بدافزارها را بدون خطر بررسی کنید، زیرا هر جلسه از نو شروع می شود تا از آلودگی‌های متقاطع جلوگیری شود. هنگامی که تجزیه و تحلیل کامل شد، محیط sandbox، از جمله تمام محتویات آن و خود ماشین مجازی، به طور کامل پاک می شود و اطمینان حاصل می شود که هیچ فایل یا تهدیدی باقی نمی ماند. این شرایط یک محیط امن را برای تجزیه و تحلیل محتوای مشکوک بدون به خطر انداختن یکپارچگی سیستم اصلی کاربر تضمین می کند.

نیاز به بررسی و بهبود امنیت وب سایت خود دارید؟ سایتچیان آماده ارائه خدمات امنیت و مدیریت سرور وب سایت و پرتال شماست. با ما تماس بگیرید.

موارد استفاده از جعبه ایمنی سایبری چیست؟

بررسی تغییر مسیر URL

جعبه‌های ایمنی سایبری امکان بررسی ایمن تغییر مسیرهای URL را برای شناسایی وب‌سایت‌های بالقوه مضر یا کلاهبرداری‌های فیشینگ بدون بازدید مستقیم از آنها می‌دهند.

تجزیه و تحلیل نرم افزار

نرم افزار جدید یا به روز شده را می توان در جعبه ایمنی سایبری اجرا کرد تا یکپارچگی آن را تأیید کنیم. همچنین اطمینان حاصل کنیم که اقدامات مخرب انجام نمی دهد یا حاوی آسیب پذیری نیست.

تجزیه و تحلیل فایل های مشکوک

اسنادی مانند فایل‌های PDF، Word، Excel، و فایل‌های پاورپوینت، حامل های رایج برای تحویل بدافزار هستند. می توانیم این قبیل فایل ها را در جعبه ایمنی سایبری باز کنیم تا محتوای مخرب یا امکان سوء استفاده‌های مخفی در آن‌ها را شناسایی کنند.

تجزیه و تحلیل صفحات وب مشکوک

می‌توان به وب‌سایت‌های مشکوک یا غیرقابل اعتماد در یک جعبه ایمنی دسترسی داشت. با این کار می توانیم از  از به خطر انداختن رایانه کاربر در برابر کدهای مخرب یا بازیابی اطلاعات حساس جلوگیری کنیم.

تجزیه و تحلیل بدافزار

جعبه‌های ایمنی سایبری برای اجرای ایمن و تجزیه و تحلیل بدافزار استفاده می‌شوند و به محققان امنیتی اجازه می‌دهند رفتار آن را بدون خطر کردن سیستم یا شبکه میزبان مشاهده کنند. این به درک بردارهای حمله و ایجاد دفاع جدید کمک می کند.

تجزیه و تحلیل پیوست ایمیل

پیوست‌های ایمیل مشکوک را می‌توان در یک جعبه ایمنی سایبری باز کرد تا فعالیت‌های مخرب را بررسی کند. این کار از شما در برابر بدافزارها و حملات فیشینگ محافظت می‌کند.

تجزیه و تحلیل ایمیل فیشینگ

قبل از باز کردن و کلیک کردن روی پیوندها از منابع ناشناخته در یک ایمیل، می توان آنها را در محیط sandbox آزمایش کرد. با این کار می توانیم محتوای مخرب را بدون در معرض خطر قرار دادن سیستم واقعی در معرض تهدیدات احتمالی بررسی کنیم.

تحلیل پس از حادثه

پس از یک حادثه امنیت سایبری، از Sandbox برای تجزیه و تحلیل علل وقوع حادثه استفاده می‌شود. کارشناسان امنیت می توانند با خیال راحت حمله را تکرار کنند تا بردارها و اثرات را بدون به خطر انداختن محیط‌های زنده درک کنند.

تحقیقات آسیب پذیری نرم افزار

محققان امنیتی از جعبه‌های ایمنی سایبری برای بهره‌برداری ایمن از آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزار استفاده می‌کنند و به کشف نقص‌های امنیتی احتمالی قبل از سوء استفاده مخرب کمک می‌کنند.

تست موقعیت جغرافیایی

جعبه‌های ایمنی سایبری را می‌توان به گونه‌ای پیکربندی کرد که از آدرس‌های IP از مکان‌های جغرافیایی مختلف استفاده کند. با این کار می توان بررسی کرد که آیا یک وب‌سایت در سراسر جهان قابل دسترسی است یا محتوای متفاوتی را براساس موقعیت مکانی کاربر ارائه می‌دهد. نتیجه برای شناسایی تهدیدهای مسدودکننده جغرافیایی یا محلی مفید است.

جعبه ایمنی امنیت سایبری (Sandbox) چیست؟ معرفی Browserling
جعبه ایمنی امنیت سایبری (Sandbox) چیست؟ معرفی Browserling

نیاز به بررسی و بهبود امنیت وب سایت خود دارید؟ سایتچیان آماده ارائه خدمات امنیت و مدیریت سرور وب سایت و پرتال شماست. با ما تماس بگیرید.

Browserling چیست؟

Browserling یک جعبه ایمنی سایبری آنلاین است که دسترسی سریع به مرورگرهای مجازی را فراهم می کند. این پلتفرم به کاربران این امکان را می دهد تا با خیال راحت محتوای وب را در مرورگرهای مختلف بدون خطر کردن سیستم خود آزمایش کنند و با آن تعامل داشته باشند. Browserling یک پلتفرم امن برای آزمایش سازگاری وب سایت، انجام تست های بین مرورگرها، و ارزیابی محتوای وب تحت شرایط مختلف ارائه می دهد و آن را به ابزاری ارزشمند برای توسعه دهندگان و متخصصان امنیت سایبری تبدیل می‌کند.

چه کسی از Browserling استفاده می کند؟

Browserling اکنون به پلتفرم جعبه ایمنی سایبری منتخب برای متخصصان امنیتی تبدیل شده است و هر ماه صدها هزار کاربر در سراسر جهان از آن استفاده می کنند. مشتریان Browserling شامل دولت ها، ایالت ها، شهرها، بانک ها، بورس ها، دانشگاه ها، روزنامه ها، شرکت های Fortune 100، Fortune 500 و شرکت های خصوصی چند میلیارد دلاری هستند.

برای اطلاع از آخرین اخبار حوزه فناوری و برنامه نویسی گروه طراحی سایتچیان را در تلگرام‌، اینستاگرام‌، توئیتر‌، فیسبوک و لینکدین دنبال کنید.

به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *