یک بکگراند از خطوط موج دار استفاده شده در سایت گروه طراحی سایتجیان را نمایش می دهد.

برنامه های وب پیشرو PWA: پیشتاز آینده توسعه وب موبایل

امروزه بیش از 5.4 میلیارد کاربر تلفن همراه وجود دارد، به این معنی که بیش از 68 درصد از جمعیت از طریق دستگاه های تلفن هوشمند خود وارد یک کسب و کار آنلاین می شوند.

همانطور که ما به سمت یک “اینترنت موبایل” جدید پیش می رویم، مصرف کنندگان دائماً به دنبال راه های جدیدی برای بهبود تجربه آنلاین خود و سفارشی سازی برند خود به بالاترین سطح هستند.

در پاسخ، بیش از نیمی از کسب‌وکارهای کوچک در حال حاضر در یک برنامه تلفن همراه اختصاصی سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا رابط کاربری و دسترسی مصرف‌کننده را بهبود ببخشند و تعامل را به صورت آنلاین و آفلاین حفظ کنند. با این حال، بسیاری از برنامه های اختصاصی محدود به دستگاه هایی هستند که برای آنها ساخته شده اند.

اگر به شما بگوییم امکان ایجاد یک تجربه مبتنی بر برنامه در یک مرورگر وب وجود دارد که از دستگاهی به دستگاه دیگر منتقل شود، چه؟ برنامه های وب پیشرو یا Progressive Web Apps را به شما معرفی می کنیم که با عنوان اختصاری PWA نیز شناخته می شوند.

PWA ها برخی از قدیمی ترین چالش های بازاریابی تلفن همراه را حل می کنند. اگر برندهای تجاری کافی روی آنها سرمایه گذاری کنند، میانگین بازگشت سرمایه (ROI) بازاریابی تلفن همراه به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. این می‌تواند برای شرکت‌ها در تمام صنایع، پلتفرم‌های بازاریابی موبایلی و مشتریانی که می‌توانند از هزینه‌های کمتر بهره ببرند، یک موهبت باشد.

با توانایی تغییر بازاریابی تلفن همراه همانطور که می شناسیم، بیایید به آنچه که PWA ها به مشاغل کوچک دیجیتال ارائه می دهند بپردازیم.

برنامه وب پیشرو چیست؟

یک برنامه وب پیشرو چیست؟ یک برنامه وب پیشرو که به عنوان PWA نیز شناخته می شود، ترکیبی از یک پلتفرم به سبک برنامه است که با استفاده از برنامه نویسی و فناوری پلتفرم وب ساخته شده است. این بدان معناست که این پلتفرم به همان روشی که یک برنامه کاربردی است اجرا می شود اما از طریق مرورگر در هر دستگاهی قابل دسترسی است.

PWA ها با قابلیت کار به صورت آنلاین و آفلاین و حتی در پس‌زمینه سایر صفحات وب، نحوه تعامل ما با برندهای آنلاین را تغییر می‌دهند و مزایای تعامل مبتنی بر برنامه و تعامل مبتنی بر وب را برای یک تجربه UX بدون مانع یکپارچه ترکیب می‌کنند.

اندرو گازدکی، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Bizness Apps، می گوید: «دسترسی به وب سایت های تلفن همراه سریع و آسان است، اما از نظر تجربه کاربری کمتر دلپذیر هستند. نرم افزار‌های اختصاصی بهترین تجربه کاربری را ارائه می‌کنند، اما به دستگاه‌های خاصی محدود می‌شوند و موانع زیادی برای پذیرش دارند. در میان تمامی این گزینه ها، جدیدترین راه حل PWA است. PWA بهترین عناصر سایت های تلفن همراه و نرم افزاری را ترکیب می کند و در عین حال معایب آنها را کاهش می دهد.»

اگر ما را باور ندارید، بیایید نگاهی به برخی از بزرگترین برنامه های جهانی که در راه اندازی PWA موفق بوده اند بیندازیم.

توییتر تنها پس از ارتقاء سایت اجتماعی به یک برنامه وب مترقی، شاهد افزایش 65 درصدی صفحات در هر Session بود. غول استریم Hulu همچنین پس از جایگزینی برنامه دسکتاپ مخصوص پلتفرم خود با PWA، افزایش 27 درصدی در بازدیدهای برگشتی را گزارش کرد.

علاوه بر این، PWA ها می توانند از یک اکوسیستم وب عظیم از پلاگین ها، قالب های مبتنی بر هوش مصنوعی و اتصالات میزبانی سریع بهره ببرند و از آنها استفاده کنند و ساخت آنها را آسان تر از همیشه می کنند.

قبل از شروع ساختن PWA خود، ابتدا اجازه دهید نگاهی دقیق‌تر به برخی از مزایای کسب‌وکارهای کوچک در هنگام سرمایه‌گذاری در یک برنامه وب داشته باشیم.

مزایای کسب و کارهای آنلاین چیست؟

مزایای زیادی در PWA برای مشاغل آنلاین وجود دارد. در فضای دیجیتال پرهیاهویی، یافتن راه‌های جدید برای تحریک تعامل مصرف‌کننده و اولویت‌بندی تجربه کاربر می‌تواند تفاوت بین تبدیل و پرش صفحه باشد.

در اینجا برخی از مزایای کلیدی افزودن PWA به استراتژی سایت شما آورده شده است.

قابلیت نصب آسان

تحقیقات نشان می دهد که مصرف کنندگان در مقایسه با بازدید از سایت های مبتنی بر مرورگر دو برابر بیشتر با برنامه های نصب شده درگیر می شوند.

معرفی یک وب‌سایت مبتنی بر PWA راهی عالی برای تقلید از ظاهر، احساس و تجربه یک نرم افزار معمولی است، اما با قابلیت انتقال آن نرم افزار از دستگاهی به دستگاه دیگر.

PWA ها به راحتی قابل نصب هستند، که آنها را در جذب مصرف کنندگان وفادار موثر می کند و به سادگی در صفحه اصلی دسکتاپ یا تلفن هوشمند با دسترسی ساده باقی می مانند. با این حال بهتر است چرا که بر خلاف یک نرم افزار، بارگیری PWA نیز اجباری نیست، زیرا می توان از طریق یک URL نیز به آنها دسترسی داشت، تا یک تجربه برندینگ انعطاف پذیر و در عین حال قابل اعتماد داشته باشید.

نرم افزار بومی مدرن

هدف PWA ها تقلید از نرم افزارهای بومی سنتی است. این بدان معنی است که PWA ها می توانند به صورت آفلاین و آفلاین کار کنند، داده های کاربر را به صورت خودکار ذخیره کنند و برای ایجاد یک تجربه قابل تنظیم و سفارشی برای هر مصرف کننده سازگار شوند.

با این حال، کاربران PWA همچنین می توانند از عملکردی شبیه به وب سایت لذت ببرند. با سرعت فوق العاده سریع و امکان دسترسی از طریق هر دستگاهی، جای تعجب نیست که رهبران برندهای جهانی PWA را نرم افزار بومی مدرن می نامند.

Gazdecki ادامه می دهد: «اگر توسعه یک وب سایت واکنش گرا یا یک نرم افزار تلفن همراه بومی را متوقف کرده اید، در واقع در یک نقطه عطف منحصر به فرد هستید. بسیاری از کسب‌وکارهای تثبیت‌شده قبلاً سختی‌های ایجاد یک تجربه تلفن همراه (بومی) برای مشتریان خود را پشت سر گذاشته‌اند. اما یک PWA خوب به طور موثر جایگزین سایت تلفن همراه یک شرکت، برنامه بومی آن و شاید حتی سایت دسکتاپ آن می شود. به عبارت دیگر، این یک رویکرد اول برای ارتباط با مشتریان شما از طریق تلفن همراه است.»

بهبود عملکرد

نموداری اثر بهبود عملکرد وبسایت ها در PWA و حفظ مخاطب در سایت
نموداری اثر بهبود عملکرد وبسایت ها در PWA و حفظ مخاطب در سایت

آیا می دانستید که بیش از نیمی از کاربران اگر بارگذاری یک وب سایت بیش از سه ثانیه طول بکشد، آن را رها می کنند؟
(منبع تصویر: Backlinko)

برنامه های وب پیشرو سرعت اجرای بالایی دارند و می توانند در هر نوع میزبان وب به طور موثر عمل کنند. در واقع، کارشناسان پیشنهاد می کنند که PWA ها در واقع سرعت بارگذاری صفحه را افزایش می دهند و همچنین می توانند نرخ حفظ کاربر را بهبود بخشند. بنابراین، اگر قصد دارید یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنید، سرمایه‌گذاری در PWA می‌تواند منجر به سطوح بالاتری از تعامل صفحه و یافتن مشتریان بیشتر به سمت پرداخت شود.

فوربس یک نمونه عالی از یک سایت پرمخاطب با استفاده از PWA برای افزایش سرعت بارگذاری است. پس از اجرای اولین PWA خود در سال 2017، در اینجا چیزی است که آنها در مورد موفقیت آن می گویند:

«ما ماه ها را صرف اجرای بهترین شیوه ها برای عملکرد صفحه موبایل در هر دو گوشی iOS و Android کردیم. یک صفحه وب m.forbes.com به طور کامل در 0.8 ثانیه بارگیری می شود، به طور قابل توجهی سریعتر از تقریباً همه سایت های دیگر و در مقایسه با سایت تلفن همراه فعلی ما، سریعتر. به زبان گیک، سایت موبایل جدید ما نیز یک برنامه وب پیشرو است، به این معنی که مشخصات Google را برآورده می‌کند و می‌تواند سریع‌تر از برنامه‌های بومی آیفون روی گوشی‌های اندرویدی نصب شود.»

پینترست نیز پس از سرمایه گذاری در یک سایت PWA، بازده بسیار خوبی داشته است. با گزارش اینکه کاربران تا 40 درصد بیشتر از وب‌سایت تلفن همراه قبلی خود در سایت PWA خود وقت صرف می‌کنند، موفقیت خود را به بهبود عملکرد بارگذاری و توانایی دسترسی آفلاین به خدمات خود اختصاص می‌دهند.

برقراری اتصال مداوم

صرفه جویی در بهترین ها تا آخرین زمان، توانایی اتصال مداوم به PWA، برتری بزرگی است. در حالی که همه ما عاشق مرور وب‌سایت هستیم، هیچ چیز بدتر از زمانی نیست که اتصال ما قطع شود.

PWA ها تضمین می کنند که کاربر همچنان می تواند از یک برنامه کاملاً کارآمد در مرورگر استفاده کند، حتی اگر اتصال آنها قطع شود.

این امر نه تنها تضمین می کند که مشتریان یک تجربه UX مستمر و کارآمد را دریافت می کنند، بلکه از نظر تجارت الکترونیک، PWA ها ایده خلاقی هستند، زیرا مصرف کنندگان می توانند از هر کجا و در هر زمان و بدون هیچ ارتباطی خرید کنند.

شروع از ابتدا: چگونه یک PWA بسازیم

اکنون ما در مورد مزایای PWA ها یاد گرفتیم، بیایید نگاهی دقیق تر به نحوه پیاده سازی آنها در استراتژی خود داشته باشیم.

مرحله 1: در مورد اهداف خود تحقیق کنید

می خواهید PWA شما به چه چیزی برسد؟ چه ویژگی هایی را می خواهید در نظر بگیرید؟ در این مرحله اکتشاف، مطمئن شوید که یک قدم از تابلوی نقشه برداری عقب نشینی کرده و آمار وب سایت و برنامه فعلی خود را مرور کنید.

نقاط درگیری بالا و مناطق کم پرش را شناسایی کنید. این را با پروفایل مخاطب و داده های رقیب خود ترکیب کنید و یک استراتژی بی نظیر برای PWA خود خواهید داشت.

مرحله 2: طراحی رابط کاربری خود را بسازید

اکنون زمان طراحی رابط کاربری است. در این مرحله، مهم است که عواملی مانند پاسخگویی و سازگاری با تعدادی از دستگاه ها و پلتفرم ها را در نظر بگیرید.

هدف اصلی معرفی PWA این است که به مخاطبان خود گزینه های اتصال بیشتری ارائه دهید، بنابراین بسیار مهم است که پلتفرم جدید شما بتواند در هر دستگاهی کار کند.

مرحله 3: شروع با Front End

با استفاده از زبان های برنامه نویسی مانند CSS، HTML و JavaScript، می توانید یک PWA از ابتدا ایجاد کنید.

نکته کلیدی در اینجا این است که رویکرد اول موبایل را در پیش بگیرید. بیش از نیمی از مصرف‌کنندگان از طریق یک دستگاه تلفن هوشمند به سایت شما دسترسی خواهند داشت، بنابراین توسعه Front-End شما باید رابط کاربری تلفن همراه را در اولویت قرار دهد.

مرحله 4: Service Workers و اعلان (Push Notifications)

فراموش نکنید که هنگام ساخت PWA، Service Workers خود را اولویت بندی کنید. همچنین به عنوان فایل‌های جاوا اسکریپت که در پس‌زمینه برنامه وب شما اجرا می‌شوند و عناصری که آن عملکرد آفلاین بسیار مهم را فعال می‌کنند نیز شناخته می‌شوند.

همچنین، اطمینان حاصل کنید که هم از Service Workers و هم از Push API برای اجرای اعلان‌ها استفاده می‌کنید، زیرا این امر به PWA شما اجازه می‌دهد تا اعلان‌ها را در حال حرکت از هر دستگاهی برای کاربران ارسال کند.

مرحله 5 – مرحله آزمایش

در نهایت، زمان شروع آزمایش PWA است. اطمینان حاصل کنید که در تعدادی از مرورگرها و دستگاه ها به خوبی کار می کند و اهداف اولیه شما را برآورده می کند.

قبل از راه‌اندازی برای مشتریان خود، مطمئن شوید که A/B را آزمایش می‌کنید و تمام جنبه‌های طراحی UX برنامه را بررسی می‌کنید.

آیا برای شروع ساخت و ساز آماده هستید؟

بر کسی پوشیده نیست که PWA ها هر لحظه در بین صاحبان مشاغل کوچک محبوب تر می شوند. در فضای مصرف‌کننده که تقاضاهای پرسرعت و فشار برای شخصی‌سازی بر حوزه‌های موفقیت غالب است، زمان سرمایه‌گذاری در یک PWA اول موبایل فرا رسیده است.

کارشناسان در Search Engine Journal می‌گویند: «کاربر امروزی به ما می‌گوید که انتظار دارد یک سفر سریع و بدون اصطکاک در دستگاه‌های تلفن همراه خود داشته باشد، بدون اینکه مجبور شوند برنامه‌ای را برای این تجربه کاربری برتر دانلود کنند.»

«وقت گذاشتن برای دریافت این نشانه‌ها و سرمایه‌گذاری در PWA‌هایی که سهولت وب موبایل را با سرعت و کاربرپسندی یک برنامه تلفن همراه ترکیب می‌کنند، ضروری است. دو به قیمت یکی همان چیزی است که با PWA دریافت می کنید. پس کی می‌خواهی مال خودت را بسازی؟»

در آینده

به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *